3 stappen om de klanttevredenheid te verbeteren tijdens COVID-19
Bij iedereen, inclusief jouw klanten, ligt de focus op de COVID-19 pandemie en bijbehorende maatregelen. Jouw klanten houden online alles in gaten. Deze blog gaat over wat je nu kunt doen. Wat kán ik online doen? Kan ik ook online aan mijn bedrijf werken? Jazeker! Er zijn veel opties die je ter overweging kunt nemen. Hieronder onze 3 belangrijke onderwerpen die we warm aanbevelen.
1. Betrek en inspireer jouw klanten
❥ Blijf inspireren met Pinterest en mailing. Maak mooie moodboards en deel, kortom: inspireer.
❥ Maak filmpjes om online betrokken te blijven.
❥ Investeer in Live conversaties met je klant, bijv. via Telefoon, Whatsapp en / of onze Digitale Assistent.
❥ Zet professionals die normaal in het veld staan achter telefoongesprekken.
❥ Blijf proactief contact zoeken met je klanten.
❥ Wees ten alle tijden transparant. Wat ga je doen? Hoe handelt jouw bedrijf nu?
In deze tijd kun je lastig een survey versturen wat je klanten precies willen. Wat je wel kunt doen is jouw klanten betrekken en inspireren.
2. Optimaliseer je klantbeleving
Wat twee weken geleden nog goed werkte kan nu helemaal verkeerd zijn, overweeg het volgende:
❥ Kijk kritisch naar de beleving die je voorheen leverde.
❥ Doe hetzelfde met geplande belevingen.
❥ Maak meer dan ooit prioriteit van “simpelheid” en “duidelijkheid”. Verstuur een duidelijke boodschap naar jouw klanten.
3. Betrek medewerkers en collega’s ook bij de ontwikkelingen rondom COVID-19
Jouw klanten (extern) zijn belangrijk. Maar jouw medewerkers (intern) mogen ook zeker niet onderschat worden. De angst slaat bij velen toe dus is het belangrijk dat je er juist nu voor je medewerkers bent.
❥ Medewerkers ervaren ook angst, praat er met hen over.
❥ Wees op de hoogte van de geldende regels en hoe de overheid handelt. Bespreek dit met jouw medewerkers. Bekijk hier de regelingen.
❥ Klanten kunnen soms tijdens deze tijd extra stress geven, houd hier rekening mee.
❥ Investeer in de well-being van jouw medewerkers om de klanttevredenheid te vergroten. Betrek ze pro-actief bij het bedrijf.
Benieuwd naar de mogelijkheden voor uw bedrijf?
Neem contact op met Hogans voor een vrijblijvend gesprek.