Kappers Homekit: blijf betrokken
De coronacrisis zorgt voor een digitale shift. De ene sprint naar de Kruidvat of de Etos de ander bestelt haarproducten online via een dergelijke shop. Je wilt het liefst dat deze klanten jouw salon trouw blijven. Consumenten worden tijdens deze periode steeds comfortabeler met online winkelen. In ons voordeel of niet, het consumentengedrag verandert. Hier hoor je als kapper actief op in te spelen. Dit kan door campagnes op te zetten om klantbetrokkenheid te vergroten. Wij geven hieronder een voorbeeld van hoe Hogans de afgelopen twee weken kappers heeft geholpen.
Hoe werkt het?
De Homekit wordt aangepast naar de huisstijl van de kapsalon. De producten die de kapsalon in de salon gebruikt worden uitgekozen en in de Homekit gestopt. Vervolgens kunnen de klanten van de kapsalon een aanvraag doen voor een Homekit. De klant betaalt gemakkelijk en snel via een digitaal platform. Neem bijvoorbeeld klanten met een uitgroei. Zij krijgen duidelijke video instructies (gemonteerd door Hogans) mee en kunnen zelf hun uitgroei bijwerken. Op deze manier kunnen zij er tijdens de COVID-19 periode alsnog goed uitzien. En ook belangrijk: de kapper heeft betrokkenheid getoond naar haar klant.
Voorbeeld Inhoud kappers Homekit
✂ Kapmantel
✂ Handschoenen
✂ Opbrengkwast
✂ Verf (Persoonlijk recept)
✂ Shampoo
✂ Treatment
Kleurrecepten
Een groot voordeel van een kapper, ten opzichte van de Kruidvat of Etos, is dat kappers recepten op maat hebben. Doordat onze klanten bekend zijn met de kleurrecepten van de klant kunnen zij de mensen voorzien van een Homekit. Een voorbeeld: Op afspraak kunnen de kapsalons een Homekit aan hun klanten meegeven. Zij zorgen voor de juiste instructies bij de producten waardoor de klant thuis aan de slag kan.
Automatische betaling zonder te wachten
Contactloos betalen is momenteel een must. Om besmetting te voorkomen en het zo gemakkelijk mogelijk te maken betalen klanten voor de Homekit vanuit huis. Hiervoor werken wij met een digitaal betalingsplatform. Op deze manier krijgen de kappers het geld direct op de rekening gestort wanneer de kappers Homekit besteld wordt. Door deze eenvoudige en snelle betaling kunnen de Homekits direct afgenomen worden en hoeft de kapsalon niet te wachten op het geld. It’s a kind of magic!
Klanten gemakkelijk laten betalen
Er is gekozen voor een koppeling met Mollie. Door deze koppeling kunnen klanten direct afrekenen via SEPA, Ideal, Bankcontact of Creditcard. Klanten kunnen daardoor zelf kiezen welke betaalmethode hun voorkeur heeft. Dit kan de doorslag geven om te bestellen.
Laat ons helpen bij werkende campagnes
Hogans helpt ook bij het supporten van jouw salon. Door het bedenken van doeltreffende campagnes helpen wij jouw salon deze lastige tijd door.
Zo hebben we voor onze huidige klanten meerdere mooie campagnes bedacht. Via een online portal kan men dit direct afrekenen. Laat ons helpen tijdens COVID-19 met werkende campagnes.
Benieuwd naar de mogelijkheden voor uw bedrijf?
Neem contact op met Hogans voor een vrijblijvend gesprek.