Betrek klanten en maak gebruik van loyaliteit
Alle kapperszaken in Nederland zijn momenteel gesloten vanwege de maatregelen tegen het COVID-19 virus. Dit heeft een groot effect op alle kapperszaken in Nederland. In deze moeilijke periode is het meer dan ooit belangrijk om betrokken te blijven bij jouw klanten en ze op de hoogte te houden van de ontwikkelingen in jouw salon. Ook als je nog niet open mag.
Met behulp van productverkoop, Color Kits en waardebonnen zorgen veel kappers voor extra omzet. Voor een aantal van onze klant hebben deze acties opgezet en de resultaten bijgehouden.
Maak gebruik van loyaliteit
Veel klanten van salons zijn loyaal en betrokken. Deze klanten kan je in een moeilijke tijd om hulp vragen. Zonder hier extra korting op te gegeven.
Zit je in de positie waarbij je echt omzet nodig hebt om deze tijd door te komen. Dan is het inzetten van waardebonnen zeker iets om te overwegen. Bedenk dat het mogelijk is om deze waardebonnen onder eigen voorwaarden te verkopen. Denk bijvoorbeeld aan ingangsdatum, duur of manier van besteding. Op deze manier heeft jouw salon toch inkomsten zonder dat je hier in de toekomst last van krijgt.
Resultaten
Een aantal van onze klanten is al gestart met verkopen van waardebonnen gekozen en wij zien en horen dat dit een groot succes is. Niet alleen financieel kan dit rekenen op een positief effect, maar ook op hartverwarmende reacties.
Winactie: Extra motivatie en betrokkenheid
Om ook weer wat terug te doen voor je klanten is het mogelijk om de waardebon aan een winactie te koppelen. Op deze manier kun je de loyale klanten, die paraat staan om jou door deze moeilijke tijd te helpen, belonen en betrokken houden. Dit is uiteraard een optie, en geheel vrij invulbaar.
Klanten gemakkelijk laten betalen
Er is gekozen voor een koppeling met Mollie. Door deze koppeling kunnen klanten direct afrekenen via SEPA, Ideal, Bankcontact of Creditcard. Klanten kunnen daardoor zelf kiezen welke betaalmethode hun voorkeur heeft. Dit kan de doorslag geven om te bestellen.
3 stappen om de klanttevredenheid te verbeteren
Het consumentengedrag verandert en eist naast offline klantvriendelijkheid ook online klantvriendelijkheid*. Dit is een ideale mogelijkheid om eerder verloren klanten weer terug te laten komen na 20 mei. Met deze nieuwsbrief willen wij je inspireren en informeren over de mogelijkheden tijdens deze crisis.