Datacollect voor KAF Almere
Voor Kunstlinie Almere Flevoland gingen we aan de slag om meer te weten te komen over de doelgroep en het verzamelen van data.
Kaftival
Om de jongeren van Almere en omstreken te laten ontdekken wie Kunstlinie Almere Flevoland (KAF) is en wat het in huis heeft, organiseerde KAF een festival genaamd KAFTIVAL. Kort samengevat: Vette shows, te gekke kunst, live artiesten, DJ’s en meer. Entree is gratis maar inschrijven is verplicht. Voor KAF een mooie gelegenheid om meer te weten te komen over de jongeren die zich inschrijven. Hogans Agency nam de realisatie van de datacollect applicatie op zich en werkte samen met 24k Agency (content en promotie) aan de ontwikkeling van kaftival.nl
Datacollect
Voor het verzamelen van de gegevens van de inschrijvers is een datacollect-applicatie ontwikkeld. Deze app verzamelt de gegevens van de inschrijvers en zorgt dat deze dagelijks in spreadsheet-formaat (.csv) aangeleverd wordt aan 24K Agency. De verzamelde data geeft niet alleen een overzicht van het aantal inschrijvingen maar ook de gemiddelde leeftijd, geslacht en woonplaats. Ook kunnen deze gegeven in te toekomst gebruik worden voor gerichte promotiecampagnes, zoals nieuwsbrieven.
Om het gedrag en inschrijvingen van verschillende doelgroepen te meten is de applicatie zo ontwikkeld dat er onderscheid gemaakt kan worden via welke URL de inschrijver op de pagina terecht gekomen is. Deze verschillende URL’s zijn vooraf bepaald en de inschrijvingen kunnen op deze manier geidentificeerd worden door de applicatie. Hierdoor kan er gemakkelijk onderscheid gemaakt worden (in de verzamelde data) tussen; uitgenodigde pers, speciale genodigden, de doelgroep etc.
Na de inschrijving ontvangt de bezoeker een bevestigingsmail met hierop verdere informatie. Ook de inhoud van deze mail is afhankelijk van de URL waarmee de inschrijver op de pagina terecht gekomen is. Op deze manier kan gemakkelijk maar zeer effectief van één formulier gebruik gemaakt worden voor de verschillende groepen genodigden.
Na het inschrijven komen de bezoekers terecht op een bedankpagina waarin het event gedeeld kan worden op Facebook, Twitter, Email en Whatsapp. Het instellen van de juiste teksten, afbeelding en links was een onderdeel van de opdracht voor Hogans Agency.
Snel, sneller, snelst…
De snelheid van een website is tegenwoordig erg belangrijk. Het is niet alleen fijn voor de bezoeker om een snelle website te bezoeken, ook is het belangrijk voor Google. Google berekend de snelheid van elke website op het internet. Google vindt het belangrijk dat websites die veel aandacht besteden aan gebruiksvriendelijkheid hoger op Google verschijnen.
SSL- certificaat
Een veilige verbinding voor bezoekers. Niet alleen veilig maar ook door Google beloond in de ranking.
Lees de blog
Cloud Delivery Network (CDN)
Minimaal de serverbelasting met CDN. Door de belasting te verdelen worden websites nog sneller geladen.
Lees de blog
Caching
Met caching worden pagina’s opgeslagen in het cache-geheugen. Hierdoor kunnen pagina’s sneller laden.
Lees de blog
Optimaal website prestaties met Hogans Play
Maak je gebruik van WordPress met Hogans Play? Dan zitten Caching, CDN en SSL-certificaat standaard inbegrepen in dit pakket. Deze wordt bij realisatie op van de website ingesteld voor optimale prestaties.
Ontdek alle voordelen
Benieuwd naar alle voordelen van een Hogans Play website? Bekijk de case over Hogans Play.