Wat te doen met ruwe data?
Ruwe data omzetten in realtime actie kan maar al te lastig zijn. Uit onderzoek blijkt dat maar liefst 43% van de marketeers, die samen meer dan 1 miljard dollar opleveren, aangeven dat ze de mogelijkheid van het omzetten van data naar realtime actie missen. Hogans helpt uw bedrijf bij het omzetten van deze data naar actie.
NoSQL en Firebase
Hogans werkt met NoSQL databases waarmee bigdata op de juiste manier wordt opgeslagen. We kunnen nadat de basis is gelegd beginnen met de invulling van een applicatie. Doordat er gewerkt wordt met NoSQL kunnen we extreem grote hoeveelheden big data verwerken. Hogans werkt met Google Firebase. Firebase helpt bij het voorspellen en het clusteren van data. Wil je graag wat meer te weten komen over big data, NoSQL en Firebase? Lees dan het artikel dat we hier eerder al over schreven.
Prediction en machine learning
Prediction en machine learning kunnen door Hogans worden toegepast in samenwerking met de Firebase omgeving van Google. Maar wat is prediction en machine learning nou eigenlijk? Neem als voorbeeld jezelf. Door de jaren heen heb je ervaringen opgedaan waardoor je hebt geleerd wat je in bepaalde situaties moet doen en kan je toekomstige gebeurtenissen voorspellen. Gaat het bijvoorbeeld regenen deze tijd van het jaar? Moet je stoppen als het verkeerslicht op rood springt? Is een huwelijk in GTST niet kapot te krijgen?
Computers gebruiken daarentegen data op een andere manier dan wij doen. Zij krijgen een bepaald aantal instructies die ze moeten volgen. Door Prediction en machine learning kan een computer toch leren van gebeurtenissen uit het verleden. Kijk bijvoorbeeld naar Netflix. Bij Netflix onthoud je profiel wat jij kijkt en op basis daarvan worden andere films en series aanbevolen. Als je op Google iets opzoekt worden de resultaten die het meest relevant voor jou zijn als eerst weergegeven.
Bron: Telegraph. Uit onderzoek blijkt dat maar liefst 43% van de marketeers
Denk daarnaast ook aan nieuwsbrieven die worden geautomatiseerd dankzij profiling. De klant krijgt daardoor aanbiedingen die voor hem/haar het meest relevant zijn. De kans dat de klant wat koopt is hierdoor een stuk groter.